środa, 26 października 2016

Na drodze do sukcesu

Sukces nie jedno ma imię, dla każdego może oznaczać coś innego, jednak dzisiaj, pisząc tu o przeszkodach na drodze do sukcesu, mam na myśli coś więcej niż wychowanie wspaniałych dzieci, bycie idealną panią domu czy umiejętność znalezienia "jakiejś" pracy, pozwalającej związać koniec z końcem. A mianowicie mam na myśli POMYSŁ NA PRACĘ ŻYCIA.

Czyli, jak robić to co sie kocha i jeszcze na tym zarabiać. 

Spędziłam trochę czasu na lekturze tekstów o tzw. ludziach sukcesu, po czym sporządziłam listę zaleceń, którymi należałoby się kierować na drodze do osiągniecia sukcesu - życiowego i finansowego jednocześnie. Oto one:

1. Nie pozwalaj, by zawładnął tobą strach przed: życiem, porażką, nieuczciwymi ludźmi, wyzwaniami, przekraczniem strefy komfortu, lepszymi od siebie.

2. Pamietaj, że na sukces składa się wiele czynników, m.in.: zdolność przewidywania, upór, doświadczenie, umiejętność podejmowania ryzyka (bo przecież każde ryzyko powinno byc poprzedzone analizą szans i możliwości), wsparcie rodziny, a nawet łut szczęścia.

3. Nigdy nie poniżaj ludzi, którzy są od ciebie słabsi czy mniej znaczą w hierarchii (np. służbowej).

4. Nigdy nie przestawaj się uczyć i nie uważaj, że pozjadałaś wszystkie rozumy.

5. Staraj się nikogo nie powielać, a raczej wydepcz własną ścieżkę w dżungli życia, podążaj za swoją intuicją. Za pomocą intuicji zobacz wizję swojej przyszłości, wyznaczaj cele.

6. Do celu dąż pracowicie i z entuzjazmem, zarażając po drodze pasją innych (np. współpracowników).

7. Nie szukaj potwierdzenia u innych.

8. Koncentruj się na celu, ale nie trzymaj się kurczowo pierwotnej strategii - bądź elastyczna.

9. Cel zawodowy powinien być zgodny z naszymi indywidualnymi predyspozycjami, inaczej zamiast sukcesu czeka nas frustracja i wypalenie. 

10. Naucz się organizować życie w domu i w pracy, by nie marnować czasu.

11. Nie stój w kącie, czekając aż ktoś cię zauważy. Sama wychodź z inicjatywą.

12. Ważne jest z kim współpracujemy, uważnie dobieraj sobie sprzymierzeńców w działaniu. 





...co by tu jeszcze dodać...? Może osiagnęliście już taki sukces i macie własne prawdy? Zapraszam do podzielenia się nimi, na pewno się przydadzą!

56 komentarzy:

  1. Sukces jak piękno jest pojęciem względnym, każdy go widzi inaczej, bo każdy z nas jest inny.
    Sukcesem jest sięgać po marzenia i je oswajać, przyciągać do siebie. To nasze życie i my mamy o siebie walczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się zgadza, ale dzisia miałam wyjatkowo na myśli sukces zawodowy w semsie spełnienie i pieniądze w jednym :-)

      Usuń
  2. czytałam taki ciekawy cytat: by nie poniżać osób które sie mija wspinając sie bo można ich spotkać po drodze spadając

    OdpowiedzUsuń
  3. Inicjatywa jest bardzo ważna. Tego się muszę jeszcze nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inicjatywa, przebojowosc - niekrorzy mają to jakby we krwi. Inni muszą się uczyć przelamywać, wychodzić z pomysłami poza cztery ściany swego azylu.

      Usuń
  4. Cóż, sukcesy są małe i duże, moim małym sukcesem było wydanie opowiadania ale na tym nie mam zamiaru poprzestać, aczkolwiek uważam, że trzeba mierzyc siły na zmaiary. Nic za darmo nie przyychodzi i na wszystk otrza pracować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydanie opowiadania? To sukces i oby okazał się poczatkiem szerokiego pasma sukcesów:-)

      Usuń
  5. Mogę Gaju śmiało powiedzieć, że odniosłam sukces w walce z samą sobą - poradziłam sobie sama. Jeszcze parę lat temu bałam się własnego cienia, a teraz wpadam do domu po czyste ubrania by dalej gnać na spotkania z czytelnikami.
    Wczoraj poznałam cudowna kobietę, która zawodowo zajmuje się pomaganiem, aby ludzie osiągnęli to - do czego doszłam całkiem sama - a to jest sukces prawda? No i robie to co kocham - nic nie muszę a wszystko chcę - to sukces do kwadratu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez cienia wątpliwości to sukces do kwadratu :-) Można chyba powiedzieć - spełnienie. Echhhh... Super!

      Usuń
  6. Właśnie dla każdego sukces ma inny wymiar. Moim zdaniem każdy ma coś do wyboru w życiu tylko nie wszyscy po to sięgają. Odważni ludzie biorą to co im życie daje czasami bezwzgledu na ryzyko. Oni nigdy nie zostają z tyłu bo ciągle uczą się czegoś nowego. Tylko czy starczy nam tej odwagi do osiagniecia sukcesu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo uwarunkowań ma sukces. Myślę też, że rodzina, wsparcie z jej strony jest kluczowe dla kobiety, szczególnie jeśli ta jest matką. Bo matka jak wiadomo lubi koncentrować się na dzieciach - to wręcz prawo natury...

      Usuń
  7. Świetne rady, trzeba się ich trzymać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo dobre rady. zapiszę je sobie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na sukces składa się wiele czynników, m.in.: zdolność przewidywania, upór, doświadczenie, umiejętność podejmowania ryzyka... No i ten łut szczęścia. A moze to nie szczescie, tylko przeznaczenie. Bysmy odnalezli swoja droge, a nie odnosili sukcesy, na tej co nie jest dla nas? Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i przeznaczenie... Chociaż wolę teorię, że sami tworzymy swoje życie. Przeznaczenie lekko trąci fatalizmem...

      Usuń
  10. Kiedyś, jeszcze w liceum, byłam bardzo sfiksowana na tym punkcie, żeby w życiu wykształcić się tak, aby później znaleźć dobrą pracę. Między innymi dlatego nie poszłam na ukochaną polonistykę. Czy dobrze zrobiłam? Nie wiem. Nie cofną czasu. Na szczęście jestem zadowolona z miejsca w którym jestem obecnie i nie mogę powiedzieć, że zmuszam się do pracy. Lubię ją, choć póki co wszystko jest dla mnie wyzwaniem, jestem gdzieś na początku drogi. A ciągoty polonistyczne chyba zawsze mi pozostaną. Jednak to nie studia czynią z nas ludzi ciekawych świata i wiedzy. Choć studia kończę w zupełnie innym kierunku (choć i nieco pokrewnym jakby się dobrze przyjrzeć - pewien paradoks ;)) to zamiłowanie do języka polskiego, poezji i literatury pozostanie ze mną już na zawsze, mam nadzieję. Pozdrowionka serdeczne :) Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy twierdzą, że studia studiami, a w końcu i tak robimy co innego. Tak bywa. Ja akurat jestem biurwa po administracji i to tez byla kalkulacja wspierana gorąco przez rodzinę. Ale pasji to w tym zero i czasami dopada dopada mnie wypalenie ;-)

      Usuń
  11. Kiedyś obejrzałam film, na którym prezentowano wyniki eksperymentu: postawiono przed dziećmi talerzyk z cukierkami. Nagrodą za cierpliwość i powstrzymanie się od zjedzenia tychże miała być większa liczba cukierków. Nie wszystkie dzieci były w stanie wytrwać. Psychologowie twierdzą, że kto jest wytrwały i cierpliwy, zajdzie daleko...

    OdpowiedzUsuń
  12. Też chciałbym robić to, co kocham i jeszcze zarabiać na tym duże pieniądze.
    A teraz nie dość, że nie lubię swojej pracy, to jeszcze zarabiam bardzo przeciętnie..
    By osiągnąć sukces zawodowy trzeba ciężko pracować. Ci, którzy mają własne firmy, często pracują po kilkanaście godzin na dobę..

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że to, co wartościowe i trwałe, wymaga od nas pewnego wysiłku.

      Usuń
  13. Sukces to bardzo indywidualna sprawa. Dla mnie to pokonywanie swoich barier i stawanie się lepszym niż kiedyś. To nauka na błędach. To odwaga do robienia rzeczy, które chce się robić. Już samo to jest sukcesem. A jeśli idą za tym korzyści finansowe lub kariera to już w ogóle jest sukces :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie o takim z korzyściami piszę. Byłoby idealnie. Wbrew obiegowym opiniom, że pieniądze szczęścia nie dają - dobrze jest je mieć. A szczęścia nie dają głupim, bo mądry zawsze się odnajdzie.

      Usuń
  14. Jestem w tej szczęśliwej sytuacji, że robię to, co lubię, sama sobie jestem szefem, i daje mi to na ogół niezły zarobek. I właściwie ze wszystkim się zgadzam, z wyjątkiem jednego - uwielbiam marnować czas... leniwe kawy na tarasie... godziny spędzone na patrzeniu w ogień w kominku... już nie wspomnę o czytaniu, o blogach, o układaniu pasjansów... wiele osób uważa to za niezorganizowanie czy właśnie marnowanie czasu... a ja to lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wyraźnie tego nie zaznaczyłam alw dla mnie również marnowaniem czasu nie jest wypoczynek i "ładowanie baterii".

      Usuń
  15. Dodałabym też: Dąż do samorealizacji, nawet gdy wszyscy dookoła twierdzą inaczej i starają się ciebie odwieść od realizacji zamierzonego celu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Chociaż zawsze zdziwiła mnie ta determinacja najbliższych by odwodzić...

      Usuń
  16. Wychodzenie poza strefę naszego komfortu to element, który chyba najczęściej blokuje nas na drodze do sukcesu. Warto małymi krokami wykraczać poza własne ograniczenia, dzień po dni stawiać sobie nowe cele, realizować swoje nawet najmniejsze plany, a sami nawet nie będziemy wiedzieć kiedy osiągniemy prawdziwy sukces :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jak powiedział ktoś madry - stać w miejscu oznacza cofać się.

      Usuń
  17. 10 jest dla mnie bardzo ważne. Przykro mi, gdy marnuję swój czas, jeszcze gorzej, gdy marnuję czyjś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bardzo łatwo marnuje się czas. Wypoczynek jest kluczowy, jednak trzeba uważać na "złodziei" czasu.

      Usuń
  18. "Sukces polega na przechodzeniu od porażki do porażki bez utraty entuzjazmu" --> ładnie powiedziane tylko nie moje to Winstona Churchilla. czyli moim zdaniem warto jest nie poddawać się tylko walczyć, ale nie po trupach, Myślę, że takie bezkompromisowe podejście prędzej czy później zemści się na człowieku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od porażki do porażki - to słowa człowieka, który niewątpliwie osiągnął sukces, więc coś o drodze do sukcesu wiedział. Wypowiedzi poparte doswiadczeniem zawierają cenne wskazówki. Chłoniemy je, a potem, paradoksalnie, i tak uczymy się na własnych błędach ;-)

      Usuń
  19. Sukces czasem bardzo łatwo pomylić, albo zgubić siebie w drodze do niego.. bardzo ważne zasady napisałaś, których warto się trzymać.
    gdybyś chciała otrzymać zaproszenie na bloga, napisz: desperacjazycia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Często chodzimy drogami nie swoimi, nie czujemy co dla nas dobre.

      Usuń
  20. Bardzo pomocne i życiowe punkty.
    Ja myślę, że nawet jeśli osiągnie się sukces, to należy się wciąż rozwijać i próbować nowych rzeczy, bo jak człowiek osiądzie na laurach, to życie nie jest już tak bardzo ekscytujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też przytakne! Zdecydowanie nie osiadamy na laurach bo stąd juz już tylko moment do starzenia.

      Usuń
  21. To tekst idealny dla mnie. Super, że zestawiłaś porady w takie punkty i dałaś mi do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też punkty łatwiej trafiają do głowy. Mamy esencje bez zbędnego filtrowania :-)

      Usuń
  22. Dobre, życiowe i prawdziwe rady!

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem na etapie poszukiwania pracy życia także wpis wymarzony dla mnie. :) Świetny pomysł z zebraniem wszystkich rad w jednym miejscu - czasami gubię się w ogromnej ilości artykułów i porad, sama już nie wiem, których z nich się trzymać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za docenienie mojej skromnej pracy 💃

      Usuń
  24. Bardzo mądre rady. Czuję się lekko zmobilizowana do wypełnienia którejś z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo przydatne rady. Dodałabym jeszcze, że przede wszystkim trzeba dokładnie wiedzieć co się chce osiągnąć bo bez tego to błądzenie we mgle, no i nie należy bać się błędów, tylko się na nich uczyć, wyciągać wnioski i iść dalej. Bardzo fajny blog - będę tu zaglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie szukaj potwierdzenia u innych - to zdanie powinno trafić na moją tablicę "inspiracji", aż czuję jakby było personalnie skierowane do mnie. Uczę się tego zachowania cały czas, ale ze złych przyzwyczajenie nie łatwo wyjść, to jak obgryzanie paznokci, a wiem co mówię bo długo borykałam się z tym okropnym zachowaniem. Obecnie nie robię tego od dobrych pięciu lat i w życiu bym nie chciała wrócić do tego wstrętnego"nałogu", tak więc wiem, że jak raz się nauczę nie szukać potwierdzenia to już zostanie ze mną ta umiejętność na zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytam, myślę i nic innego mi do głowy nie przychodzi :) Pięknie to wszystko opisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo sympatyczna i wyczerpująca lista. :D Każdemu by się przydała.

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo fajne rady, szalenie życiowe...trudne jednak w realizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja też przeczytałam wiele tych książek :)
    Ja zapamiętam: drugą milę, entuzjazm, szacunek, robienie wszystkiego porządnie :)

    OdpowiedzUsuń