poniedziałek, 7 września 2015

Tworzenie pieniędzy

Jedną z naszych najważniejszych umiejętności jest niewątpliwie zdolność urzeczywistniania swoich wizji, marzeń, pragnień. Jeśli rozejrzymy się dookoła, to zauważymy, że niektórym idzie to lepiej, innym trochę słabiej, a niektórzy z nas żyją, jakby nic im nie wychodziło. Ale czy można nauczyć się materializować swoje wizje czy tworzyć wokół siebie dostatek, tak jak uczymy się tabliczki mnożenia? Są tacy, którzy uważają, że tak.

To nic innego jak praca z naszym umysłem, pomoże nam w określeniu i realizowaniu życiowych marzeń i tworzenia pieniędzy, które szczęścia nie dają - bo szczęście musimy odnaleźć w sobie - ale sprawią, że nasze życie tutaj będzie proste, łatwe i przyjemne.

Dawno temu wpadła mi w ręce trochę "nawiedzona" książka "Tworzenie pieniędzy. Klucze do obfitości" autorstwa Sanaya Roman i Duane Packer. Jeśli zdejmiemy z niej magiczną otoczkę, jaką jest przekaz od przewodników duchowych dla autorów książki, zostanie nam mnóstwo praktycznych i mądrych rad. Książka jest ze mną od lat i często wracałam do niej myślami i nie tylko. Uważam, że jest naprawdę przydatna i dlatego przedstawie Wam kwintesencję esencji tego poradnika. Ciekawa jestem, co sądzicie o takim podejściu do tworzenia obfitości w swoim otoczeniu?...

Autorzy uważają, że wystarczy postanowienie by prowadzić życie pełne obfitości i dobra wola, by pracować nad cechami przyciągającymi obfitość. W ostatnim rozdziale znajduje się ćwiczenie - wypisane są w nim 42 cechy, które przyciągają pieniądze i przeciwieństwa tych cech. Jest to podsumowanie zasad szeroko opisanych w książce. Należy zamknąć oczy i wybrać jedną liczbę, a następnie odnaleźć ją na liście. To będzie cecha, nad której rozwinięciem będziemy pracowali tego dnia. Jeśli zauważymy, że robimy coś, co pieniądze odpycha, od razu zastąpmy to przeciwnym działaniem lub myślą przyciągającą obfitość:


Cechy przyciągające obfitość  /  Cechy odpychające obfitość



1. Uznawanie własnej wartości i szanowanie swojego czasu / Brak szacunku dla siebie i swojego czasu

2. Swobodne dawanie i przyjmowanie / Zamknięcie się na dawanie i przyjmowanie

3. Słuchanie swojego serca / Zamykanie się na głos swego serca

4. Spodziewanie się najlepszego / Obawa przed najgorszym

5. Dobre chęci i serdeczność / Brak dobrych chęci

6. Dbałość i zaangażowanie / Niedbałość

7. Pragnienie, aby wszyscy odnosili sukcesy, współpraca / Konkurowanie

8. Służenie innym / Koncentrowanie się na tym, co można uzyskać od innych

9. Znajdowanie argumentów potwierdzających możliwości odniesienia sukcesu / Znajdowanie powodów uniemożliwiających sukces

10. Niezależność w podejmowaniu decyzji / Odstępowanie od własnych ideałów i wartości

11. Bycie świadomym/ą i uważnym/ą / Działanie automatyczne

12. Radość z sukcesów odnoszonych przez innych / Zazdrość. Obawa przed tym, że inni odniosą sukces

13. Wychodzenie naprzeciw wyzwaniom / Szukanie bezpieczeństwa i wygody zamiast rozwoju

14. Łatwość rozstawania się z rzeczami / Przywiązanie do rzeczy

15. Wiara, że nigdy nie jest za późno, aby zrealizować swoje marzenia / Rezygnacja, przekonanie, że jest za późno na realizację marzeń

16. Danie sobie przyzwolenia, by być tym i robić to, czego się pragnie / Czekanie na przyzwolenie innych

17. Świadomość znaczenia własnego rozwoju / Brak wiary w swoje przeznaczenie

18. Utrzymywanie się z tego, co lubisz robić / Praca tylko dla pieniędzy

19. Wolność od przywiązania, zawierzenie / Odczuwanie potrzeby posiadania lub przekonanie, że musisz coś mieć

20. Dawanie, aby wesprzeć rozwój innych / Dawanie w celu zaspokojenia czyichś

oczekiwań

21. Zajmowanie się realizacją swoich celów w pierwszej kolejności / Odkładanie realizacji swoich celów na później

22. Uznanie siebie za źródło własnej obfitości / Postrzeganie innych jako źródło własnej

obfitości

23. Wiara w ogólną obfitość / Wiara w ogólny niedostatek

24. Zaufanie do siebie, pewność siebie, akceptacja siebie / Zmartwienia, obawy, wątpliwości, obwinianie siebie

25. Konkretny cel i zdecydowanie / Niejasne lub nieokreślone cele

26. Kierowanie się radością / Zmuszanie siebie, mówienie sobie: „powinienem/powinnam”

27. Otaczanie się przedmiotami, które są wyrazem dobrego samopoczucia / Zatrzymywanie przedmiotów, które nie służą pozytywnemu wyrażaniu siebie

28. Odczuwanie wdzięczności / Przeświadczenie, że świat jest Ci coś winien

29. Wiara we własne zdolności tworzenia obfitości / Obawa o swoje finanse

30. Słuchanie wewnętrznego przewodnictwa / Ignorowanie wewnętrznego przewodnictwa

31. Szukanie rozwiązań, które zadowolą wszystkich / Obojętność wobec innych

32. Słuchanie siebie / Brak wiary w swoją wewnętrzną mądrość

33. Mierzenie obfitości osobistym szczęściem i poziomem wykorzystania swoich zdolności / Mierzenie obfitości tylko ilością posiadanych pieniędzy

34. Czerpanie radości zarówno z osiągniętego sukcesu, jak i z procesu dochodzenia do celu

/ Podejmowanie działań tylko po to, by osiągnąć cel

35. Dokładne ustalanie warunków porozumienia / Nie wypowiedziane oczekiwania lub

niejasność ustaleń

36. Pamiętanie o pracy, jaką wykonałeś/aś / Koncentrowanie się na tym, ile jeszcze jest

do zrobienia

37. wienie o obfitości / Opowiadanie o problemach i brakach

38. Pamiętanie sukcesów / Pamiętanie niepowodzeń

39. Myślenie w sposób nieograniczony / Myślenie w sposób zawężony

40. Koncentrowanie się na tworzeniu pieniędzy / Koncentrowanie się na braku pieniędzy

41. Myślenie o tym, czego chcesz i co lubisz / Koncentrowanie się na tym, czego chcesz

uniknąć

42. Pozwolenie sobie na to, czego pragniesz / Przekonanie, że nie zasługujesz na to, czego

pragniesz

Litania jest długa, ale myślę, że warta uwaga. Wydrukowałam ją i noszę w torebce, żeby w wolnej chwili korygować swoją życiową postawę, która - nie pilnowana - ma tendencję do "garbienia się".
A samą książkę obecnie trudno jest znaleźć w księgarni (ja nie znalazłam), jednak kiedy wpiszecie w wyszukiwarkę frazę "tworzenie pieniędzy klucze do obfitości", to jako pierwszy wynik wyskoczy Wam plik pdf: "Tworzenie pieniędzy. Klucze - Laboratorium psychologi..." na stronie http://www.laboratorium-procesu.pl/wp-content/uploads/2012/11/Tworzenie-pieniedzy-Roman.Sanaya-Packer.Duane_.pdf  i to będzie właśnie ta książka. Życzę owocnej lektury ;-)

61 komentarzy:

  1. Bardzo fajne porady i książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby tak żyć wyłącznie wg tych pozytywnych stwierdzeń. Ciągl e nad tym pracuję :-)

      Usuń
  2. Dla mnie najważniejsza jest ta myśl: Utrzymywanie się z tego, co lubisz robić . I do tego właśnie zmierzam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie trudno jest wybrać najważniejszą, ale też marzę o takiej pracy i nie tylko marzę, ale idzie to na razie jak krew z nosa. Przez moją organizację czasu i aktualne priorytety.

      Usuń
  3. Pozytywne myślenie zawsze i wszędzie się sprawdza:) Ja się tego konsekwentnie trzymam. Raz idzie lepiej, a raz trochę gorzej, ale najważniejsze żeby szło do przodu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy myślę pozytywnie, to i porażkę łatwiej jest mi przełknąć :-)

      Usuń
  4. Ciekawa jestem całej treści tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kliknij w link na końcu posta i będziesz mogła zaspokoić ciekawość :-)

      Usuń
  5. Innymi słowy, jestem na dobrej drodze:)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, poprawiłaś sobie humor, a ludzie uśmiechnięci mają większe szanse na sukces ;-)

      Usuń
  6. mówienie o obfitości hmm skąd jak to znam

    OdpowiedzUsuń
  7. Spodziewanie się najlepszego - to jest moja zasada numer jeden od jakiś dwóch tygodni. To tak trochę w myśl słów, iż to co zasiejemy, to właśnie zbierzemy. Podoba mi się ta lista, bo pokazuje cechy dobrego człowieka i chyba autorzy oparli swoją tezę obfitości na przekonaniu, że dobro ofiarowane powraca. Jestem ciekawa ile zasad przeciętnie stosujemy w swoim życiu?

    PS Widzę, że u Ciebie wbrew aurze nadchodzi zielona wiosna? Zdecydowanie łatwiej będzie przetrwać jesień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1, 10 i 42 to moje słabości :-/ A wiosnę zostawię sobie aż do wiosny, a może i dłużej, bo nie chce mi się dłubać w szablonie ;-)

      Usuń
  8. W dzisiejszych czasach trudno jest utrzymywać się z tego, co się lubi. To jest przykre, że ludzie pracują tylko dla pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak niektórym się udaje i to jest dla mnie iskierka nadziei w którą jestem wpatrzona. Dopóki żyjemy, jeszcze nic nie przepadło ;-)

      Usuń
  9. Dziś zdecydowanie łatwiej skierować swe myśli w kierunku tych cech odpychających obfitość. Bo cóż, właśnie.. tak jest łatwiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie te negatywne źle oddziałują, wręcz mnie wszystko boli od takiego myślenia.

      Usuń
  10. nie znałam wcześniej książki, ale ciekawie się zapowiada, a litania całkiem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka to inne spojrzenie na bogactwo, ale kiedy czytam wywiady z bogaczami tego świata, to znajduję u nich takie właśnie cechy :-)

      Usuń
  11. A się pozmieniałooooo :) Fajnie jest utrzymywać się z tego co się lubi, wówczas nie chodzi się do pracy. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo przez cały czas jest się w pracy ;-) Żartuję, mogłabym być w takiej ulubionej pracy cały czas (no może z przerwami na coś innego), pod warunkiem, że nie będę miała tam innego szefa niż ja sama :-D

      Usuń
  12. A ja celowo przeczytałam tylko "lewą stronę" żeby nie skupiać się na tym, co negatywne ;)
    Ciekawa książka, ciekawy wpis. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeśli udało mi się przypadkiem zainspirować, to cieszę się jak nie wiem co :-))

      Usuń
  13. Przeważnie w każdej książce znajdzie się coś co nam się nie spodoba i nie musimy tego brać. Trzeba umieć wyciągać dla siebie co najlepsze. :) Rady trafione. Tylko jedna mnie tu gryzie: koncentrowanie się na tworzeniu pieniędzy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem, nie patrzyłam dotąd na tę radę podejrzliwie... Może dlatego, że to jest taka instrukcja tworzenia bogactwa...?

      Usuń
  14. Od ponad roku jestem mega fanką książek Sanaya Roman. Wiem, że nie wszystkie zostały przetłumaczone na j. polski, a te przetłumaczone, podobno przetłumaczone są kiepsko, niestety.
    Polecam wszystkim, którzy potrafią czytać po angielsku. Książki te zmieniły mnie bardzo pozytywnie, patrzę na siebie i innych inaczej, a życie stało się łatwiejsze. Codziennie do nich wracam po inspiracje.
    Zauważ, że wypisane przez Ciebie rady mogą być bardzo pomocne w róźnych życiowych sytuacjach, nie tylko odnoszą się do pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W domu mam jeszcze "Życie w radości" (naprawdę wnosi otuchę) i "Chanelling", ale to nie moje klimaty, a w przynajmniej :-)

      Usuń
  15. Chyba muszę przeanalizować swoje wartości :/

    OdpowiedzUsuń
  16. moje życie zmieniło się ogromnieod kąd poznałam prawo przyciąganie i mam świadomosć że to ja kreuje własna rzeczywistość;)

    Świetny wpis i cieszę się kochana, ze dzielisz się tym ze światem, gdyż uważam że każdy człowiek zasługuje na szczęście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten temat był mi bliski jeszcze przed słynnym "Sekretem", jednak wiem, że ciągle dookoła pełno sceptyków i fatalistów w jednym :-) To, co dla jednych oczywiste, dla innych wydaje się bzdurą i każdy działa tak, żeby znaleźć potwierdzenie dla swoich słów.

      Usuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. spodziewanie się najlepszego - to rzeczywiście trudno wprowadzić w życie, jeśli jest się realistą, czy widzi się mnóstwo zagrożeń ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno przekonać realistę, który twardo stąpa po ziemi. W ogóle myślę, że ludzi nie da się zmienić tłumacząc im coś. Każdy sam musi dojrzeć do zmian i wtedy zaczyna szukać takich treści i zastanawia się nad nimi :-)

      Usuń
  19. Genialna jest ta lista! coś w tym jest, próbuje pracowac ze swoim umysłem i świadomością. Pozwolilam sobie wydrukowac w dwoch egzemplaqrzach by jeszcze komuś dac, dzielmy się dobra wiedza :) Pozdrawiam cię ciepluteńko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką listę w torebce i kiedy czekam na coś to już nie bezproduktywnie, tylko przeglądam ją sobie. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  20. Wielu z tych rzeczy się nauczyłam, albo surowe życie mnie nauczyło tzw. " twardy chów"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo niektóre takie pozytywne zachowania (z listy) faktycznie instynktownie bierzemy za swoje, jeśli jesteśmy szczęśliwi. Bo człowiek nieszczęśliwy chyba z reguły jest na "nie"...

      Usuń
  21. Muszę je sobie wydrukować. Samozadowolenie i radość z życia, czyli szczęście dodatkowo przyciąga bogactwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydrukować i co jakiś czas przejrzeć. Żeby się nauczyć tak żyć nie wystarczy jedna chwila, a czasami i życia brakuje ;-)

      Usuń
  22. A ja tę litanię wydrukuję i zatrzymam jako swoją motywację :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Gaja, punkty które wypisałaś są mam wrażenie książką w pigułce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można powiedzieć - książka w pigułce, bez zbędnych słów ;-)

      Usuń
  24. Książki nie znam , ale z przyjemnością poczytam, dzięki Gaju i miłego dnia - Beata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to jedna z ulubionych ksiażek, dlatego ją sobie kupiłam, żeby często do nie wracać. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  25. Jestem ciekawa tej książki. Nie zdawałam sobie sprawy z tego, że np. koncentrowanie się na tym, ile jest jeszcze do zrobienia (coś co często robię) odpycha obfitość. Zdecydowanie muszę przyjrzeć się swoim myślom na temat pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie zaszkodzi zmiana myślenia w takim kierunku, a z doświadczenia wiem, że samopoczucie powinno się poprawić :-)

      Usuń
  26. Weszła tu kwadrans temu, a już doszłam do szóstej strony i wysłałam link do tego posta 2 koleżankom^^ Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję :-) Wiem, że nie wszystkim jedno się podoba, dlatego też bardzo się cieszę, jeśli moje pomysły kogoś zachwycą, zainspirują :-)

      Usuń
  27. Książki nie znam, ale raczej po nią nie sięgnę, bo nie bardzo lubię książki z gatunku "pokażemy ci jak masz żyć". A z tej listy posiadam tyle samo cech przyciągających obfitość, jak i ją odpychających. Równowaga w przyrodzie zachowana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często spotykam się z taką opinią w sprawie poradników (bo tak raczej można zakwalifikować tę książkę), sama je uwielbiam, jak widać po blogu ;-)

      Usuń
  28. Trafne rady :) a i po książkę chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie rozczarujesz, bo to specyficzna lektura ;-)

      Usuń
  29. Poradników raczej nie czytam, ale te rady chyba warto wziąć pod rozwagę, bo dotyczą całokształtu naszych działań. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki trochę inny poradnik, ale ciągle poradnik...

      Usuń
  30. Świetny jest ten spis! Aż kusi przeczytać, chociaż stosik książek czeka w kolejce :)
    P.S. Widzę, że mieszkamy niedaleko siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, aż się chce żyć lepiej po przeczytaniu.
      Też zauważyłam sąsiedztwo :-)

      Usuń
  31. Teraz tylko wydrukować i stosować. Super wskazówki ;)

    OdpowiedzUsuń