niedziela, 30 sierpnia 2015

31 sierpnia - Dzień Blogów



Jutro – 31 sierpnia – Dzień Blogów. Podobno światowa blogosfera liczy obecnie około 160 milionów blogów, potraficie taką liczbę objąć umysłem? Nigdy nie będziemy w stanie zapoznać się ze wszystkimi…

Często bawię się w błądzenie po blogosferze, tzn. zamiast odwiedzać te przeze mnie znane i lubiane, klikam w pierwszy lepszy link w komentarzach, który wzbudził moją ciekawość i wchodzę w nieodkryty wcześniej świat. Potem klikam w kolejny i kolejny. Zdarza się, że zapędzam się w takie rejony, gdzie nie widzę ani jednej znajomej twarzy. To bardzo odświeżające doświadczenie, coś na kształt zabłądzenia w obcym mieście – bez strachu, z przyjemnym oczekiwaniem na coś, co nas zadziwi.

W Dniu Blogów, zachęcani jesteśmy do wyszukania pięciu ciekawych blogów i poleceniu ich swoim czytelnikom, więc i ja coś przygotowałam. Podczas typowania przyświecała mi jedna zasada: pokazać coś, czego być może nie znacie. Żeby nie tworzyć atmosfery nominacji, postanowiłam nie wskazywać na blogi zaglądających tu miłych czytelników, ale zaproponować coś zupełnie nowego i mam nadzieję – ciekawego. Oto moje propozycje:

http://smakowitychleb.pl/ bardzo chrupiący blog. Coraz bardziej interesuje mnie samodzielne wypiekanie pieczywa i wiem, że w przyszłości na pewno do tego dojrzeję, po prostu jestem osobą, która długi „chodzi w ciąży” ze swoimi pomysłami (niczym słonica!). Każdy, kto kiedykolwiek zastanawiał się nad składem chleba dostępnego w „podręcznych” sklepach, zrozumie dlaczego chciałabym sama piec pieczywo dla siebie i swoich najbliższych. Jest co czytać na tym blogu pisanym od 2012 r., znajduje się tam 790 wpisów. Prawdziwa kopalnia wiedzy o zdrowym pieczywie.

http://www.wolnymbyc.pl/ - blog o niezależności finansowej, finansach osobistych, a także o tym, że mniej znaczy więcej, znajdziemy tu mnóstwo praktycznych podpowiedzi, jak zatrzymać część pieniędzy w portfelu. Każdemu, kto chce panować nad swoimi finansami i nie hołduje życiu tzw. „pełną gębą” ten blog przypadnie do gustu. Autor co prawda nieraz sprawia wrażenie, jakby jego życiowym celem było wyłącznie ciułanie każdego grosza, taki trochę liczykrupa (co akurat nie jest moim ideałem życia), ale pomijając ten drobiazg i tak blog nazywam kopalnią praktycznej wiedzy, przystępnie podanej.

http://tropieniewampirow.blogspot.com/ to blog już nie aktualizowany, jego autorem jest „psycholog z wykształcenia, obserwator z zamiłowania”. Blog porusza tematykę wampiryzmu energetycznego oraz szeroko pojmowanej manipulacji. Jeśli podejrzewacie, że „ktoś” z waszego otoczenia wysysa z Was energię, zachęcam do kliknięcia w link.

http://realny-minimalizm.blogspot.com/ - po prostu świetny blog o minimalizmie praktycznym, takim idealnie skrojonym na potrzeby przeciętnie zarabiających osób. Bez szumnych i wyświechtanych haseł, za to z podpowiedziami „jak żyć” oraz inspirującymi ciekawostkami.

http://www.praktycznyebiznes.pl/, na końcu bardzo fachowy blog o zarabianiu w internecie, a więc bez rannych pobudek i ruszania tyłka z domu. Ilu z nas o tym marzy po cichu?...

Mam nadzieję, że dzięki powyższym linkom przeżyjecie ciekawe chwile, a z okazji Dnia Blogów życzę wszystkim prowadzącym blogi dużo pomysłów na ciekawe artykuły, niegasnącego zapału do pisania i satysfakcji (także finansowej) ze swojej pracy! 

79 komentarzy:

  1. Gaja bardzo ciekawe linki. dla mnie głównie 3-5 :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, gdyby tylko czasu było pod dostatkiem...

      Usuń
  2. Liczba blogów jest naprawdę imponująca :) Czasem tak samo jak Ty zapędzam się w obce rejony, w których nie widać znajomych nicków.
    Ciekawe te linki :) Z podanych przez Ciebie znam "wolnym być", czasem tam zaglądam - mam te same odczucia, jak Ty ;)
    A do innych zajrzę na pewno, dzięki za nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wolnym być zawsze można się czegoś ciekawego o mądrym cięciu kosztów dowiedzieć, ale próbuje sobie wyobrazić jak wygląda życie prywatne autora tego bloga i jakieś nieciekawe sceny przychodzą mi na myśl. Czy takie życie to prawdziwa wolność?...

      Usuń
    2. Tak, niektóre pomysły autora są dość kontrowersyjne :)) ale co tam, nie ja z nim żyję i nie muszę wprowadzać wszystkiego w czyn ;)
      A poczytać fajnie. Zawsze się czegoś człowiek dowie.

      Usuń
  3. I ja tak czasem robię, że nurkuję w nieznany mi świat blogów, odkrywając przy tym skarby albo buble:)
    Do twoich propozycji zajrzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie fascynujące zajęcie i tak właśnie trafiłam na Twój kolorowy świat :-)

      Usuń
  4. Ja też tak wędruję i gdy jestem na zupełnie nieznanym terenie, niesamowitym jest dla mnie odczuciem jak nagle tam kogoś znajomego znajduję :))) To jak oaza na pustyni :D
    Najczęściej z takiej wędrówki wracam z nowymi ulubionymi i nowymi blogo-książkami do przeczytania :) Pozdrawiam :D
    Ps. Chyba tak właśnie poznałam Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Ciebie właśnie tak samo poznałam :-)

      Usuń
  5. Ooo! Nawet nie wiedziałam, że jest taki dzień. To ja może też coś poszukam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest Dzień Blogów, Blogowigilia, See Bloggers i inne pomniejsze spotkania blogerów. Ja też dopiero w tym roku to wszystko odkryłam, ale zapisałam sobie strony na których ogłaszane są niektóre spotkania i może zacznę brać udział, bo opisy spotkań dają nadzieję na coś fajnego :-)

      Usuń
  6. tez nie wiedziałam ;D tez tak czasem robię, ale jest to dość czasochłonne i nie zawsze mnie na to stać, obczaję sobie te Twoje perełki :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja aktualnie na blogowanie mogę poświecić max 2 godziny dziennie. MAX. A tak dużo mnie ciekawi. Jestem niepocieszona... :-/

      Usuń
  7. Bardzo ciekawe, już idę pozaglądać :)) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam nadzieję, że tych blogów nie będziecie znali/ły :-)

      Usuń
  8. Nie wiedziałam o tym święcie. Zaciekawiły mnie dwa blogi, chętnie odwiedzę. Też tak czasem zatracam się w blogosferze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo nie ma to jak znaleźć jakąś perełkę :-) I to nie tylko w blogosferze, z podobnych pobudek np. buszuję po wybranych ciuchlandach.

      Usuń
  9. A to ciekawe , dzien blogów ;) z tych podlinkowanych przez Ciebie nie znam, ale tez tak czasami wędruje , pożera to mnóstwo czasu, i można znaleść całkiem piękne perełki blogowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie ciekawi to mają przerąbane, zawsze chcą czegoś nowego, czegoś więcej. A tymczasem trzeba stawiać na priorytety, jeśli chcemy odnieść sukces w jakiejś dziedzinie.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. No to najlepszego! Obyśmy dalej wytrwale pisały :-)

      Usuń
  11. Nigdy bym nie przypuszczała, że jest coś takiego jak Dzień Blogów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dowiadujesz się ode mnie, bo lubię zadziwiać ;-)

      Usuń
  12. Kiedys mialam wiecej czasu na czytanie calkiem nowo napotkanych blogow. Teraz niestety brakuje mi czasu, a szkoda, bo jest ich tyle , ze doby nie starczylo :) pierwsza twoja pozycja bardzo przypadla mi do gustu. Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Gdybym nie ograniczała się w blogosferze, to nie miałabym czasu na czytanie książek i w ogóle na nic, bo bardzo mnie ten świat wciąga i chciałabym coś więcej, ale teraz mój blog jest (i musi być) chwila wytchnienia od prawdziwej pracy, z której żyję.

      Usuń
  13. O fajnie, ze do Ciebie zajrzalam, lece ogladac te blogi, fajny pomysl z tym polecaniem blogow i dniem bloga. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że podlinkowane blogi okażą się dla Ciebie nowością, bo taki cel mi przyświecał, żeby zaprowadzić czytelników w zupełnie nowe rejony :-)

      Usuń
  14. O, nie wiedziałabym, że jest taki dzień, gdybyś nie napisała o tym! :) No to święto :D Odwzajemniam życzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jakąś lampkę wina wychylimy na to konto wieczorem, jak święto, to swięto ;-)

      Usuń
  15. Skąd ja znam takie błądzenie po obcych dla mnie blogach :) Nawet nie wiedziałem że istnieje coś takiego jak Dzień blogów :)

    Jak Ci się będzie nudzić to zapraszam również pod mój adres :)
    http://chefmister.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się wkrótce zabłądzić w Twoje strony :-)

      Usuń
  16. A więc z okazji święta wszystkim blogujacym.....najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ojej, zajrzę wszędzie, bo skoro Ty polecasz, to na pewno będzie ciekawie... tym bardziej, że zaglądam tylko do paru zaprzyjaźnionych (z braku czasu), ale w święto blogów zrobię sama sobie taki prezent.
    Najlepsze życzenia:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czasem i u mnie krucho, może to okropnie zabrzmi, ale czasami marzę o emeryturze ;-)

      Usuń
  18. Uwielbiam takie podróżowanie po blogosferze! Czasem wychodzimy z miejsca dobrze nam znanego, a trafiamy... No właśnie! W nową, porywającą przestrzeń :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poznawanie nowego zawsze działa odświeżająco :-) Tak samo jak umiejętność zachwycania się prostymi rzeczami na co dzień.

      Usuń
  19. Z przepisami na chleb bardzo chętnie się zapoznam! Dobrze wiedzieć, że jutro dzień blogów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ile tam tych przepisów, dosłownie utonęłam...

      Usuń
  20. Z chęcią zajrzę na podane przez Ciebie blogi. Nie wiedziałam, że jest taki dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego błądzenia po blogosferze :-)

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Obyśmy zawsze miały ciekawe pomysły na posty :-) I zero wypalenia.

      Usuń
  22. Dziękuję za życzenia i tego samego życzę Tobie kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jedziemy dalej z tym koksem! Zauważyłam, jak zmieniają się twarze w ciągu roku, sporo osób rezygnuje z pisania z różnych powodów. Nas to nie spotka, zatem do kolejnego Dnia Blogów :-)

      Usuń
  23. Ja już zerkam na blogi, lubię jak Ty odkrywać nowe światy. A mam wrażenie, że człowiek nie zdoła poznać wszystkich zakątków internetu gdyż ten jak wszechświat stale rośnie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale i też trochę blogów po drodze odpada. Jednak mam wrażenie, że blogosfera robi się coraz ciekawsza i bardziej profesjonalna. Chyba wreszcie będę musiała się sprężyć i coś zmienić, bo za długo już widzę te ślimaczki ;-)

      Usuń
  24. Sama bardzo lubię od czasu do czasu pobłądzić ja Ty, można wtedy natknąć się na naprawdę bardzo ciekawe blogi :) A kilka z zaproponowanych przez Ciebie blogów bardzo mnie zaciekawiło, na pewno zajrzę na nie w wolnej chwili i poprzeglądam. Szczególnie te o minimalizmie i finansach przyciągnęły moją uwagę.
    Dziękuję za życzenia i oczywiście nawzajem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to takie inspirujące, zawsze możemy dowiedzieć się czegoś nowego, co spowoduje, że nabierzemy ochoty na zmiany. A zmiany to energia, lubię ją czuć :-)

      Usuń
  25. sporo tych blogów, choćby każdy chciałoby się raz odwiedzić, to pewnie się nie uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak samo jak nigdy nam się nie uda przeczytać wszystkich książek, chociaż apetyt jest...

      Usuń
  26. Dużo tych blogów :) Też robię czasem tak jak Ty i śmigam po blogach :) To taka "niekończąca się opowieść ":)

    OdpowiedzUsuń
  27. Interesujący pomysł na wpis, godny naśladowania :) Mam bardzo podobnie co do błądzenia w blogosferze i tym sposobem trafiłam tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A teraz ja trafię na Ciebie i inni tak samo, wciągająca zabawa :-)

      Usuń
  28. Lubię tak w wolnej chwili wejść w listę ulubionych/polecanych blogów kogoś znajomego, potem wybrać sobie jakiś którego nie znam, zobaczyć czy coś mnie na nim zatrzyma na dłużej, jeśli tak, to wracam tam, jeśli nie, to szukam dalej. I tym sposobem odkrywam coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku mojej blogowej historii interesowało mnie wszystko, później zrozumiałam, że to błędne koło, że trzeba uściślić, co naprawdę mnie kręci :-)

      Usuń
  29. też lubię plądrować po blogosferze. Niestety wciąż za mało czasu XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeciętna, pracująca się czy ucząca się osoba to chyba na zbyt wiele pozwolić sobie nie może, chociaż napotykam blogerki, które najwyraźniej są czarownicami i potrafią wyczarować wypasiony blog przy gromadce dzieci, pracy czy czymś tam jeszcze, a i jeszcze blogi mają strony na FB. Ja nawet strony nie byłam w stanie prowadzić. Mąż i dzieci sugerowali mi, ze jestem uzależniona od internetu i powinnam się leczyć ;-) Ale w sumie, po pracy non stop robiłam coś na swoich kontach i do rodziny prawie się nie odzywałam. Chyba nie mam podzielnej uwagi, albo za bardzo się angażuję...

      Usuń
  30. Jak przystało na prawdziwą blogerkę - nie miałam pojęcia o istnieniu takiego dnia... Eh, chyba za dobrze to o mnie nie świadczy :( A pomysł wpisu bardzo dobry i "odświeżający", bo faktycznie żadnego bloga nie znam, a ostatnio co zwiedzam różne zakątki blogosfery, to mimo iż wydają się bardzo odległe, to zawsze ktoś znajomy się pojawi ;-) Może wypadałoby wreszcie pokopać trochę głębiej ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W polecanych linkach nikogo nie zauważyłam, czyli są jeszcze rejony nieodkryte. No i nie zapuszczam się przecież w blogi obcojęzyczne :-)

      Usuń
  31. Trzeci link przypadł mi do gustu. :)
    Wszystkiego najlepszego Gaju, z okazji tego święta! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo wyczerpująco napisane - można powiedzieć - "kompedium". Mnie też zainteresowało, bo często spotykam jakieś osłabiające osoby i okazuje się, że można sobie pomóc w takich sytuacjach. Niestety, nie zawsze da się od takiej osoby uciec ;-)

      Usuń
  32. wow jaka ogromna liczba blogów.... ja pomyslałam że nie wszystkie blogi są aktywne... część jest opuszczona jak ja to nazywam a autor albo nie pisze albo założył już kolejnego.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, dużo można spotkać blogów nieaktualizowanych. Sama obserwuję już maksymalna ilość i żeby móc zaobserwować kolejne, to muszę od czasu do czasu zrobić przegląd i wyrzucić z listy te nieaktualizowane od pół roku. Muszę przyznać, że każdego miesiąca jakiś wylatują. Bo po co obserwować, skoro autor sobie już odpuścił? Życie musi kręcić się dalej ;-)

      Usuń
  33. Ja tez czasem tak robię, ale zawsze wpadnę na jakaś znajoma twarz, chyba ze tematyka bloga mi zupełnie obca, typu robótki ręczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robótki ręczne i rękodzieło też mało mnie kręci. Niby popatrzeć na to lubię, ale zwykle nie mam nic ciekawego do powiedzenia.

      Usuń
  34. Świetne blogi znalazłaś, szczególnie nr 3, 4 i 5 zapowiada się baaardzo ciekawie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O pieczeniu chleba też na razie tylko czytam, może zacznę piec po przeprowadzce na wieś, bo jakoś praca zawodowa nie idzie (wg mnie) w parze z kuchnią. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  35. Blogi to ogromne zjadacze czasu, ale to dobrze! Szkoda, że wcześniej nie trafiłam na twojego bloga, bo tak to wiedziałabym jak obchodzić ostatni dzień wakacji, hehe:).
    Pozdrawiam cieplutko! :-)
    www.sercabiciem.blogujaca.pl

    OdpowiedzUsuń
  36. Do niektórych z polecanych przez Ciebie blogów na pewno zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam sąsiadkę:-) Bardzo podoba mi się nazwa bloga. Nie zdawałam sobie sprawy, że aż tyle jest blogów, ale za to wybór duży, a każdy poszukuje czegoś innego. Fajny pomysł na polecenie blogów, które się odwiedziło...
    Pozdrawiam i dziękuję za wizytę u mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Rzeczywiście to liczba nie do ogarnięcia. Ale super że jest tyle różnych blogów, bo zawsze trafi się na jakiś fajny blog, który odpowiada naszym zainteresowaniom pasją. Ja też piszę do ludzi i cieszę się, gdy dobrze się czują na moim blogu. Ciebie także zapraszam do siebie :)

    www.kasinyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń