niedziela, 17 maja 2015

Kilka informacji o mnie czyli czas na LBA

Zostałam nominowana przez Veronme do Liebster Blog Award (http://veronme.blogspot.com/2015/04/cos-o-mnie-czyli-liebster-blog-award.html) - Dziękuję :-). Nominacje zawsze są - przede wszystkim - czymś dla mnie miłym, tak więc bez przedłużania przystępuję do odpowiedzi na pytania...

"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."

Pytania od Veronme:
 
1. Twoje największe zainteresowania?
Rozwój osobisty, zdrowy styl życia (odżywianie, aktywność fizyczna, kosmetyki) i jeszcze kilka tematów pokrewnych, tj. minimalizm, racjonalne gospodarowanie pieniędzmi, zarządzanie czasem.

2. Jaka jest Twoja największa zaleta i największa wada?
Myślę, że moją największą zaletą i wadą jednocześnie jest to, że za dużo chcę na raz (za dużo: pomysłów w głowie, języków obcych, które chciałabym znać, książek do przeczytania, miejsc do odwiedzenia itd.), a kiedy mamy zbyt wiele na oku, to tak naprawdę trudno dużo zdziałać, bo nasza uwaga jest zbyt rozbiegana i w efekcie, w każdej dziedzinie robimy za mało. Ale grunt, że wróg rozpoznany.

3. Co w swoim wyglądzie lubisz najbardziej?
Tego pytania nie lubię, więc odpowiem wymijająco: łatwiej byłoby mi odpowiedzieć niestety, czego nie lubię, ale biorąc pod uwagę produkt finalny, czyli moje ciało w całości, to bez wchodzenia w szczegóły, myślę, że jest całkiem znośnie. Mam nadzieję, że tak to właśnie widzą mężczyźni ;-)

4. Jeśli miałabyś możliwość przeprowadzić się w każdy zakątek świata, gdzie by to było?
I tu objawia się w pełnej krasie moja zachłanność, bowiem jest nieskończenie wiele takich miejsc, więc najlepiej będzie, jeśli podam uogólnienie: gdzieś, gdzie nigdy nie pada śnieg i morze jest w zasięgu wzroku.

5. Jaki masz kolor... szczoteczki do zębów? :D
Odpowiadam całkiem poważnie: aktualnie biało-czerwony.

6. Czy dążysz do jakiegoś celu? Jeśli tak, do jakiego?
Dążę, do kilku nawet. Jednym z nich i głównym jest napisanie książki oraz znalezienie wydawnictwa, które je wyda, a potem następnej i następnej i następnej...

7. Gdy byłaś dzieckiem, kim chciałaś być z zawodu?
Haha - pisarką właśnie!

8. Na co najwięcej wydajesz pieniędzy?
Trudno powiedzieć... nie mam dziedziny, w którą ładuję kasę bez umiaru, zwykle robię zakupy przemyślane, z listą w ręku. Lubię mieć duży wybór butów, ale nie koniecznie najdroższych.

9. Jaka jest Twoja ulubiona forma spędzania wolnego czasu?
Albo robienie czegoś na "łonie natury" (bieganie, rower, spacer, kocyk), albo czytanie.

10. Czym kierujesz się w życiu: sercem czy rozumem?
Najczęściej intuicją, ale to chyba nie to samo, co serce... A może to samo. Po prostu tak to nazywam :-)

11. Jakie trzy rzeczy są dla Ciebie niezbędne?
a) wysypianie się (chociaż miało być rzeczy, więc powinno być "łóżko"),
b) smartfon,
c) karta płatnicza do pełnego konta (wtedy kupię sobie wszystkie inne potrzebne rzeczy).


Ponieważ ostatnio dość mocno zajmuje mnie temat organizacji czasu, moje pytania będą kręciły się wyłącznie wokół tego tematu, tak, żeby osoby nominowane odpowiadając na nie, opowiedziały w miarę "kompleksowo" o swoich przykładowych 24 godzinach:

1. Jaka jest Wasza praca? Absorbująca, męcząca, wymagająca wyjścia z domu, satysfakcjonująca, zabierająca zbyt dużo czasu, a może w ogóle nie musicie pracować? (Osobiście nie widzę w takim rozwiązaniu nic złego.)

2. W jaki sposób rozdzielacie w ciągu dnia godziny pracy zawodowej od godzin przeznaczonych na życie poza pracą? Rzucacie się bez chwili odpoczynku w wir obowiązków domowych czy siedzicie w fotelu przez kwadrans z ulubioną herbatką?

3. O której zwykle chodzicie spać i czy śpicie wystarczająco długo, żeby wypocząć? 

4. Wasz patent na skrócenie czasu spędzanego w kuchni?

5. Ludzie, którzy kradną Wasz czas - potraficie się od nich uwolnić, czy dajecie tyle ile chcą?

6. Jak dużo czasu jesteście w stanie znaleźć każdego dnia tylko dla siebie i co wtedy najchętniej robicie?

7. Czy czasami ucinacie sobie drzemkę?

8. Wasi najpoważniejsi złodziej czasu to...?

9. Od której godziny rano potraficie działać efektywnie?

10. Czy telewizor i komputer to samo zło? Ile czasu spędzacie przy tych urządzeniach?

11. Jesteście zwolennikami planowania przebiegu dnia czy idziecie na żywioł?

Do odpowiedzi na pytania zapraszam:
http://vademecumblogera.pl/
http://konwenanse.blog.pl/
http://megly.pl/
http://ankawirtualnakolezankafit.blogspot.com/
http://weronikarudnicka.pl/
http://szczesciewybieram.blogspot.com/
http://fitnazawsze.blogspot.com/
http://kobiecyzmysl.blogspot.com/
http://slow-your-life.blogspot.com
http://niedoskonaloscperfekcyjna.blogspot.com/
http://domnaobcasach.com/

Starałam się nominować takie osoby/blogi, do których tematyki "czas" dobrze się wpisuje i mam nadzieję, że dobrze trafiłam... W każdym razie przymusu odpowiedzi przecież nie ma, a chętnych zapraszam do podjęcia pałeczki LBA!

55 komentarzy:

  1. łóżko, smartfon i karta do konta-popieram w pełni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! :) trio idealne :D

      Usuń
    2. Praktycznie rzecz ujmując, tak własnie jest :-)

      Usuń
  2. Przede wszystkim. Dziękuję za nominację. Na pewno odpowiem na pytania. To świetny pretekst, żeby więcej o sobie opowiedzieć i podzielić się swoimi opiniami, przekonaniami, podejściem na różnych spraw ze swoimi Czytelnikami. Mamy wiele wspólnego- też lubię spędzać czas na łonie natury, no i bez smartfona i karty płatniczej ani rusz ;) Z wielką chęcią przeczytałabym Twoją książkę i życzę Ci, abyś ją napisała (a może już masz co nieco?), znalazła wydawnictwo i aby się ukazała :) Kupiłabym na pewno! Pozdrowienia serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony, nie chcęmówić o tym marzeniu, żeby "nie rozpraszać energii" ;-), z drugiej - traktuję to wyznanie jako mobilazację, przecież po takiej zapowiedzi wypadałoby wyjść z twarzą...

      Usuń
  3. Odpowiedź na drugie pytanie - mam identycznie, tyle bym naraz chciała, że aż mnie to czasem irytuje:] życzę Ci spełnienia marzenia o wydaniu książki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to chcenie wszystkiegona raz w praktyce bardzo ogranicza. Żeby osiągnąć cel, najlepiej na nim zogniskować całą energię :-)

      Usuń
  4. Trzymam kciuki za te książki! :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. jednym z moich celów też jest wydanie książki :) życzę nam obu powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gaja, przy okazji każdej zabawy dowiaduję się o Tobie czegoś nowego :-)
    oraz
    czy przyjmujesz zapisy na pierwsze wydanie? jeśli tak, dopisz mnie do listy. poproszę o egzemplarz z dedykacją :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wydania to jeszcze dzieli mnie trochę czasu, najważniejsze, zeby w ogole znalazł sie ktoś, kto zechce wydać... To chyba trudniejszy etap niż samo pisanie, które jest nawet zabawne :-)

      Usuń
  7. Ojejku dziękuję Gaju za nominację! A co do książki- ja również stanę w kolejce!
    P.S. Czy my używamy tej samej szczoteczki do zębów? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już nie, bo właśnie dzisiaj wymieniłam na biało-zieloną - wiosna ;-)

      Usuń
  8. Ciekawych rzeczy się dowiadujemy i bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach te Liebstery... nie mniej jednak, jak wspomniałam, to zawsze miło. Chociaż różnie ludzie do tego podchodzą :-)

      Usuń
  9. Hej bardzo ciekawy blog, niby zwyczajny a taki ciekawy. ! Zapraszam do mnie szukam czytelników, więc jeśli masz chwilkę zajrzyj :)

    http://naszakrotkahistoria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj ja też uwielbiam wszystko co związane z rozwojem osobistym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temat rzeka:-) Ciągle coś nowego wypływa.

      Usuń
  11. jeśli chodzi o pytanie o 3 rzeczy niezbędne zgadzam się w zupełności, tylko smatfona zastąpiłabym po prostu "urządzeniem z dostępem do internetu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzymam kciuki za książkę, czy raczej: książki! Dobrze piszesz i chętnie przeczytam Twoje dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A one ciągle się piszą... Gdybym mogła robić to w nocy, ale nie - jeśli zarwę noc, to później nieprzytomna chodzę. A tyle się słyszy, że niektóre sławne pisarki, swoje ksiażki nocami pisały.

      Usuń
  13. Dziękuję za nominację :D Z pewnością odpowiem na pytania :) Książkę pewnie wydasz i to nie jedną :) Marzenia się spełniają gdy tylko tego chcesz! Nie czekaj, tylko los w swoje ręce bierz! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabrzmiało to dla mnie jak dobra wyrocznia i tego się trzymam ;-)

      Usuń
  14. Niby kilka pytań a rysuje się osobowość :) Moja szczoteczka też biało czerwona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoją właśnie wymieniłam na wiosenne barwy - zielona jest teraz :-)

      Usuń
  15. Z trzeciego punktu nieźle wybrnęłas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, w pewnym wieku to już trudno odpowiadać na takie pytania ;-) Aczkolwiek nie zamierzam popadać z powodu upływu czasu w depresję. Cóż, takie są prawa natury :-/

      Usuń
  16. Między słowami można wyczytać, że jesteś też patriotką. Masz czerwono-białą szczoteczkę;)
    Co do wydania książki, to chyba większość blogerów (ja też) o tym marzy. Wielu już wydało niejedną.
    A ja też tak mam, że albo aktywność fizyczna, albo czytanie książek.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ubolewam, że mój M. nie cierpi czytać. Kiedy ktoś opowiada, jak to sobie siadają ludzie razem z książkami w rękach na urlopie, to aż mi się łezka kręci w oku. A ja prawie nie mam kiedy czytać w czasie urlopie, bo M. się nudzi i ciagle wymyśla, co by tu jeszcze zdziałać :-)

      Usuń
    2. To u nas jest podobnie. Żona mówi, że chętnie by poleżała, odpoczęła na urlopie, a ja ciągnę ją w góry, na spacer itd.
      Może dlatego, że moje imię i Twojego Męża zaczyna się na m;)

      Usuń
  17. Bardzo lubię tego typu wpisy, można się z nich naprawdę dużo interesujących rzeczy dowiedzieć na temat i mieć jakieś wyobrażenie o danej osobie. Bardzo jestem ciekawa o czym byś chciała napisać książkę. A ja chciałam zaprosić Cię wraz z Twoim artykułem dzisiaj na moje Linkowe Party. To świetna okazja, żeby zaprezentować swój blog szerszej publiczności, a także na poznanie ciekawych osób i przeczytanie interesujących artykułów. Będzie mi miło jak wpadniesz:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojawię się na party, jednak z sobotnim wpisem, liebster jest fajny, ale... czy aż tak ciekawy?... Pewnie trudno to sobie wyobrazić, ale kryminał chodzi mi po głowie ;-)

      Usuń
  18. Jaka patriotka z Ciebie, nawet szczoteczkę masz w kolorze naszych barw narodowych ;)
    Ja też lubię spędzać czas na zewnątrz i w taki sposób, w jaki napisałaś :)
    Powodzenia z realizacją planów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często czerwień wplatam w codzienność, mam wrażenie, ze naprawdę dodaje energi :-) I dziękuję ;-)

      Usuń
  19. Dziekuje serdecznie za nominacje, biore sobie pytania i biore je na wartsztat. Fajny pomysl z tym, by pytania krecily sie wokol jednego tak nas wszystkich dotyczacego tematu jakim jest brak czasu. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie pomyślałam, by ożywić jakoś LBA tymi pytankami, mam nadzieję, że nie tylko Tobie się spodoba :-)

      Usuń
  20. Kilka zdań i proszę jaki piękny portret autorki blooga się ujawnił :) Niby zwykła zabawa a daje obraz osoby, którą tak pięknie do Nas pisze, bravo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że piękny ;-) Dziękuję!

      Usuń
  21. super, jeszcze dzisiaj pochwalę się swoimi odpowiedziami :-)

    Dziękuje!

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że się cieszysz :-) Z nominacjami to nigdy nie wiadomo...

      Usuń
  22. napisanie książki też mi się marzy, to taki ślad pozostawiony po sobie - hmm może kiedyś :) trzymam kciuki za realizacje planów

    OdpowiedzUsuń
  23. Widzę, że mamy ten sam wymarzony zawód ;-)
    Dziękuję za nominację - jak najbardziej wpisuje się nie tylko w tematykę bloga, ale i tego "chaosu" czasowo-uczelnianego, który aktualnie panuje w moim życiu i nad którym staram się zapanować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągle pamiętam też o swoich coachingowych marzeniach, ale bardziej już wierzę w możliwość wydania własnych książek niż znalezieniu pieniędzy na studia coachingu i rozpoczęcie takiej praktyki... A właśnie zauważyłam, że nie widać Cię na blogu :-) To najpierw zapanuj nad chaosem, a potem napisz o radzeniu sobie z organizacją czasu ;-)

      Usuń
  24. Gratuluję nagrody, Twój Blog jest bardzo ciekawy. Mamy też cechę wspólną ja też chcę tak dużo od życia i tyle chcę zrobić a doba ma 24 H...
    Pozdrawiam serdecznie
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, ten kij ma dwa końce, a przynajmniej dla mnie, bo z jednej strony mam szerokie zainterosowania - można powiedzieć, że życiem w ogóle. Z drugiej - teraz widzę wyraźnie, że to rozdrabnianie zawsze było dla mnie przeszkodą w osiąganiu celów i czas nad tym zapanować. Chociaż trudno, bo to wręcz moja natura :-/ Nie wiem już kim można być posiadając taką upierdliwą cechę charakteru...

      Usuń
  25. Życzę spełnienia marzeń o własnej książce, bardzo chcieć, to móc :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Życzę więc spełnienia marzeń z dzieciństwa i tych aktualnych (chociaż są mocno powiązane) :) Ok, przejmuję pałeczkę. Czy ta grafika w Twoim wpisie jest Twojego autorstwa? Zastanawiam się, czy mogę jej użyczyć:)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest mojego autorstwa. Przyznaję, że jeśli chodzi o grafiki do LBA to po prostu biorę je z sieci. Kiedyś robiłam link do strony z grafiką, ale później zauważyłam, że nikt tego nie robi, ani też ich nie podpisuje u siebie, wygląda na to, że one po prostu krążą... Co do tej, to nawet nie pamiętam skąd ją ściągnęłam.

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź :)

      Usuń