poniedziałek, 19 stycznia 2015

Kto stoi w miejscu, ten się cofa

Kenis.pl
Na początku sierpnia 2014 zostałam poproszona o udostępnieniu na Plantacji informacji o KENIS - internetowym uniwersytecie. Zrobiłam to TUTAJ, a na dole strony ciągle można znaleźć baner odsyłający do strony Kenis.pl. Pod koniec ubiegłego roku otrzymałam informację, że KENIS nareszcie działa (pierwotnie miał wystartować 1 września), a więc zainteresowanych zachęcam do sprawdzenia, co mogą tam znaleźć dla siebie. Oczywiście dostęp do wszystkich, znajdujących się na stronie Kenis.pl materiałów jest bezpłatny. 

"Potrzebujesz szybkiej powtórki przed klasówką? Nie było Cię na lekcji w szkole? Chcesz zrozumieć zagadnienie potrzebne Ci w pracy? Właśnie temu służą lekcje na Kenis. W każdym miesiącu jest ich coraz więcej.

Kurs na Kenis to sposób na skuteczną, ciekawą i wciągającą naukę. Zdobądź nowe umiejętności, przygotuj się do egzaminu, rozwijaj swoje kompetencje i pasje.

Podejmij wyzwanie i sprawdź się! Dzięki egzaminom szybko zdobędziesz wiedzę o sobie, zweryfikujesz swoje umiejętności i sprawdzisz, co pamiętasz.

Zarejestruj się i zostaństudentemKenis. Nieważne, ile masz lat - na naukę i rozwijanie pasji nigdy nie jest za wcześnie ani za późno. Zdobywaj dyplomy, oceny, rangi, punkty a przede wszystkim wiedzę i umiejętności.

Dzięki współpracy Kenis z uczelniami oraz organizatorami konferencji możesz korzystać z warsztatów i prelekcji specjalistów w wielu dziedzinach. Ucz się od najlepszych i poszerzaj swoje horyzonty!"



Znam takie powiedzenie: "Kto nie czyta, ten stoi w miejscu. Kto stoi w miejscu, ten się cofa". A w zasadzie, można również powiedzieć, że kto przestaje się uczyć, ten stoi w miejscu, a zarazem się cofa. Szczególnie dzisiaj, kontynuacja nauki (stricte) wydaje się koniecznością - rynek pracy staje coraz bardziej wymagający, a pracodawcy być może wkrótce zaczną wymagać dyplomów od osób zajmujących się sprzątaniem.

Jednak nie dajmy się zwariować, kolekcjonowanie zaświadczeń o odbytych kursach, szkoleniach czy studiach podyplomowych, bez zwracania uwagi na to, czy rzeczywiście mamy z tego korzyść, czy tylko stratę czasu i pieniędzy, wydaje się bezsensem. Myślę, że warto mieć swoją strategię - uczestniczyć w takich kursach/szkoleniach, które dadzą nam konkretne uprawnienia, wiedzę czy umiejętności i które w najbliższym czasie będziemy mogli zamienić na wymierną korzyść finansową. Nie oszukujmy się, jeśli nie wykorzystamy dość szybko nabytej wiedzy, zostanie nam w szufladzie tylko bezużyteczny papier, bo ta stopnieje szybciej niż marcowy śnieg.


Oczywiście, dobrze jest uczyć się całe życie, ale nie wyłącznie z pobudek zawodowych. Uczymy się przecież różnych rzeczy po prostu z ludzkiej ciekawości, czy dla przyjemności. Uczenie się świetnie przełamuje rutynę, odmładza umysł, a nieraz pomaga nawiązać wartościowe relacje międzyludzkie.

Wiedza czyni świat lepszym, bo trudniej jest manipulować wyedukowanym społeczeństwem. Między innymi dlatego bez zawahania zdecydowałam się napisać o KENIS. To świetna inicjatywa i jestem przekonana, że wiele osób może tam znaleźć potrzebną wiedzę. Zatem w imieniu twórców platformy edukacyjnej kenis.pl zapraszam do jej odwiedzenia, a może nawet do rozwijania wraz z KENIS swojej wiedzy, pasji czy umiejętności. Tak czy inaczej życzę wszystkim podążania dopasowaną i wygodną ścieżką rozwoju!

65 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa platforma :) Jak tylko dostałam maila wypróbowałam i to zdecydowanie świetna forma sprawdzenia swojej wiedzy, ale i jej pogłębiania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja co prawda nie pogłębiam tam swojej wiedzy, ale chętnie przyłączyłam się do promowania platformy, bo myślę, że dla wielu osób może być przydatna :-)

      Usuń
  2. Podobno wlasnie osoby chlonne wiedzy, ktore caly czas sie ucza sa najszczesliwsze. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  3. Zobacz niektore spoleczenstwa gdzie kobiety nie maja prawa do edukacji, jak mama nie wie i nie nauczy jak latwo sie nimi manipuluje. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, mężczyźni tam wiedzą co robią, gdyż chcą dalej mieć niewolnice...

      Usuń
  4. fajnie, że się zapisałaś, jednak to coś nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włąśnie ja też sie nie zapisałam, ale może komuś się przyda :-) Ja tylko biorę udział w promocji strony. Bo myślę, że warto :-)

      Usuń
  5. `*.*´¨)
    (¸.•´ (¸.•`
    (`*•.¸ WITAM ¸.•*´)
    `•.¸(*) SERDECZNIE (*)
    *´`* (¸.•*(¸.•*´¨¨¨¨`

    *•.¸)*•.¸)
    *´`*Dzisiaj trochę na wesoło,
    *´`*bo za dużo smutków wkoło.
    *´`*Wszystkie minki chcą dziś zmiany,
    *´`*zatem już się uśmiechamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uśmiechamy się, pewnie że tak :-)))

      Usuń
  6. To prawda ze trudniej manipulować wykształconym społeczeństwem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takim, które potrafi samodzielnie myśleć, a nie tylko szukać kogoś, w kogo może być wpatrzone.

      Usuń
  7. Czytałam już o tym portalu i wydaje mi się, że warto do niego zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A już na pewno może przydać się młodzieży ze szkół średnich, jako pomoc w nauce.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Czy to szczęście przez Ciebie przebija? ;-)

      Usuń
  9. No to raz kozie śmierć.. już lecę pod wskazany adres :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I ja pod wieczór zajrzę, kiedy będzie więcej czasu. Jest to coś innego, więc chętnie sprawdzę :) Może i ja się zapiszę dodatkowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, dlaczego wszyscy piszą, że ja sie zapisałam? Właśnie ja tego nie zrobiłam i nie wiem czy zrobię, bo wiedza tam zawarta akurat nie leży w kręgu moich zainteresowań, ale to nie stoi na przeszkodzie, żebym mogła portal polecać, bo idea jest fajna :-)

      Usuń
  11. Zaintrygowałaś mnie :)
    Lecę zobaczyć z czym to się je :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zajrzę tam jak już pobiegam, poćwiczę angielski i skrobnę parę stron nagisterki. :) Bo tak jak piszesz: kto nic nie robi ten się cofa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że też się raczej nie nudzisz ;-)

      Usuń
    2. Wbrew pozorom nie mam napiętego grafika, bo nie pracuję. :) Kiedy ma się na głowie tylko naukę na niezbyt wymagającym kierunku, uczy się języka dla siebie po pół godzinki dziennie i chce się być aktywnym fizycznie, to nie jest dużo. Gdybym pracowała to faktycznie byłoby sporo.

      Właśnie też tak słyszałam, że bieganie jest najlepsze i póki co w moim przypadku się sprawdziło, kiedy już wiele innych aktywności zawodziło. Jakby nie było to sport wymagający sporo wysiłku. Zazwyczaj ostatni posiłek jadam o godzinie 23:00, ale też później chodzę spać, bo nawet nad ranem. :)

      Rozbroiłaś mnie tą zakonnicą w komentarzu pod moim poprzednim postem! Ksiądz też dobry... :D

      Usuń
    3. Mogli przynajmniej uzgodnić "zeznania". Dzisiaj bym im to bez skrupułów powiedziała, ale wtedy najwyraźniej brakowało mi asertywności :-)

      Usuń
    4. Bo wiesz: łatwo być asertywnym jak się niczego od danych osób nie chce. A jak to od nich zależy czy nam podpiszą ważną karteczkę, bez której ani rusz, to inna sprawa. Jak ktoś jest bardzo wierzący, to też nie będzie przy konfesjonale pyskować, bo okaże się, że ksiądz nie da rozgrzeszenia i trzeba będzie biec jeszcze raz do spowiedzi. :D

      Usuń
    5. Masz rację, teraz tak mówię, bo zdecydowanie mniej już mi na tych sprawach zależy, ale wtedy - co bym zrobiła, gdyby ksiądz nie zechciał udzielić nam ślubu? Gdyby to jeszcze o nas dwoje chodziło, to pół biedy, ale rodzina by nas "zjadła" na pewno... A tego nie chcieliśmy.

      Usuń
  13. Gaju, miło mi było dziś przeczytać Twoje słowa. Dlaczego? Ponieważ ujełaś naukę i zdobywanie wiedzy w bardzo dojrzały sposób. Tak, zdobywanie wiedzy wg mnie dotyczy przede wszytkim strefy zawodowej a nauka to coś co robimy dla siebie. I w taki sposób stram się to rozróżniać i oczywiście rownież równoważyć. Lubię się rozwijać, ale nie we wszytkich kierunkach. Prościej mówiąc naukowcem już nie będę ale i tego nie chcę. Chcę żyć świadomie, z wiedzą, ktorej potrzebuję. I chcę jak najdłużej używać mojego umysłu w pełnej sprawności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :-) Da się zauważyć, że niektórzy w dzikim pędzie zbierają papiery, bo nigdy nic nie wiadomo. Mi jest żal czasu i pieniędzy na coś nieprzemyślanego, jeśli kiedykolwiek zdecyduję się na dokształcanie to w kierunku, w którym widzę swoją przyszłość, a na pewno nie jest to moja obecna praca. Co do rozwoju, to czasami mam wrażenie, że ciągle zbyt wiele mnie interesowało, a to chyba też nie jest zdrowo - prawda? Jest powiedzenie, że jeśli ktoś jest od wszystkiego, to tak naprawdę jest od niczego... ;-)

      Usuń
  14. Nawet matmę i fizykę można sobie powtórzyć :)) Fajny pomysł, dobrze, że przypomniałaś o tej platformie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może akurat komuś się przyda :-)

      Usuń
  15. Lecę zobaczyć o co chodzi :) miłego tygodnia Gaju :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Kto stoi w miejscu ten się cofa - najlepsze ogólne podsumowanie ewolucji biologicznej :-P. Swoją drogą kojarzę to też z Alicji w krainie czarów :-P. No a co do internetowych studiów itp. raczej mam negatywny stosunek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kenis raczej studiów nie proponuje - nazwa "uniwersytet" jest myląca ;-)

      Usuń
  17. Tylko żeby umieć tą wiedzę wykorzystać w życiu :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to... Ale zawsze móżdżek trochę poćwiczy ;-) Co do nauki sensu stricto, to wolałabym, żeby nie poszła w las :-)

      Usuń
  18. Ciekawie to wygląda. Muszę o tym poczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zupełnie zapomniałam o tej platformie. Zaraz skoczę się jej przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to nowość, dość długo nie mogli wystartować.

      Usuń
  20. zaciekawił mnie ten projekt. Nie wiem na ile korzystanie z niego będzie możliwe przy mobilnym internecie z dosc małym limitem miesięcznym, ale sprawdzę na pewno. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo dziękuję Gaja! Przesyłam ukłony :) Bartek

    OdpowiedzUsuń
  22. chętnie przyjrzę się bliżej tej stronce:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawa inicjatywa. Lecę zobaczyć co proponują. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie znam tej strony, ale chętnie tam zajrzę - może znajdę coś dla siebie :) Pozdrawiam Gaju :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Niestety jednak w Kenis jak na większości stron są informacje dla gimnazjalistów, czy licealistów, ale nie ma dla studentów. Jeśli chodzi o niektóre zagadnienia ze studiów w całym internecie nie ma nic na ich temat, a strony tego typu, które dość często powstają i tak stawiają jedynie na uczniów, bądź jakieś kursy dla dorosłych po studiach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ja też na Kenis niczego dla siebie nie znalazłam, bo przecież nie chodzi o to, żeby uczyć się czegokolwiek, ale może inni będą mieli więcej szczęścia :-)

      Usuń
  26. Ooo juz się loguje! :-)
    Napewno znajdę coś dla siebie :-)
    Ostatnio mam potrzebę zrobić cis dla siebie intelektualnego - idealna okazja :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiedziałam o tej akcji, dobrze że trafiłam do Ciebie, przyjrzę się temu bliżej:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Nigdy nie wiadomo co, kiedy i gdzie może nam się przydać ;) A kursów, szkoleń chyba nigdy za wiele :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, wszyscy tak mówią ;-)

      Usuń
  29. Przyznam, że nie znam tego portalu, ale również wychodzę z założenia, że warto poznawać coś nowego chociażby, żeby się rozwijać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, portal portalem, na pewno nie wszyscy znajdą tam coś dla siebie, ale tak czy inaczej, dobrze uczyć się nowych rzeczy, a szczególnie powinni o tym pamiętać ludzie w tzw. "pewnym" wieku, tzn. kiedy młodość zdecydowanie ma się już za sobą.

      Usuń
  30. myślę, że każdy kurs czy szkolenie rozwija i warto korzystać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No chyba, że wyraźnie niepasuje do naszej drogi zawodowej... Bo żal by mi bylo czasu i pieniędzy na coś takiego, chyba, ze zafundowałby mi to np. mój pracodawca :-)

      Usuń
  31. szkolenia i kursy dobra rzecz - wiadomo :) dla mnie dosyć ważnym aspektem ich selekcji jest to, czy po ich skończeniu zdobywa się jakieś konkretne, nowe kwalifikacje. Bo to właśnie one maja w dużej mierze znaczenie dla naszego awansu, rozwoju zawodowego czy możliwości przekwalifikowania. Czasem kursy, po których nie ma się absolutnie żadnych nowych kwalifikacji ( nie mylić z umiejętnościami czy wiedza) kosztują krocie. Dla niektórych pracodawców to tyle samo co przeczytanie literatury z danego tematu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest, a dla mnie dodatkowosię liczy - co powtarzam wręcz uparcie - żeby te kwalifikacje były spójne z naszą planowaną ścieżką zawodową, bo po co inwestować w próżnię?

      Usuń